dilluns, 24 de novembre de 2014

La botiga de notícies.

La tienda de noticias, per Isabel Ferrer.

El País, diumenge 9-11-14 (Reportatge)


Blendle és un quiosc digital estrenat fa set mesos pels periodistes holandesos Marten Blankesteijn i Alexander Klöpping, de 27 anys els dos.

Blendle presenta articles publicats per diaris holandesos en tres apartats: notícies més llegides, última hora i preferits (selecció dels propis gestors de Blendle), i fixen un preu de 20 a 70 cèntims per article, dels quals ells se'n queden un 70%.

D'aquesta manera els compradors de diaris poden comprar els articles individualment en comptes de comprar un diari sencer, que potser ni la meitat dels articles són del seu interès. 
En aquesta empresa, si el consumidor no queda satisfet, o el/els articles que ha comprat no eren el que s'esperava, li tornen els diners. Blankesteijn però, assegura que només han hagut de tornar un 4% dels articles venuts.

En mig any, Bendle ha aconseguit 130.000 compradors d'articles i que gairebé tots els medis escrits del país venguin els seus texts a través d'ells.
Ara volen augmentar la seva plantilla actual, de 32 persones, i preparar el salt internacional: tenen peticions d'India, Sudàfrica, Regne Unit, Estats Units, França i Espanya.

Ells diuen que <<com editors, volem atraure a joves lectors a Internet i convèncer a l'usuari de que pagui per un bon diari, també a l'era digital>>.

Per finalitzar, he triat aquest article bàsicament perquè em volia allunyar dels articles foscs, violents i depressius que omplen les portades i les pàgines de gran part dels diferents diaris. Volia que, a través d'un article es pogués veure que enmig de totes les guerres, conflictes i morts, hi ha petits articles que proporcionen una mica de llum i optimisme al món. Que encara en temps difícils, les coses poden funcionar.

1 comentari:

  1. Notícia realment de futur, la teva.
    A la frase que copies hi sobre el "de" davant la conjunció QUE.

    ResponElimina