dilluns, 27 d’octubre de 2014

El Tetris de l'educació

En l'educació, no es tenen en comte els "forats" que queden quan no entenem les coses. Això és una sensació molt desagradable, quan no s'entenen els nous coneixements per culpa de que no hem assolit els anteriors.

L'escriptor de l'article, Enrique Gracián, compara això amb el Tetris, el popular joc de les figures geomètriques que cauen de la pantalla i que has d'acumular-les fins que en una línia no hi hagi forats, així aquesta desapareix i deixa lloc per noves peces.
Compara la sensació de saber que estàs acumulant forats i que cada cop aquella columna és més alta i que arriba un moment que no hi podràs posar més peces amb la sensació aquesta de no poder aprendre coses noves per culpa de no saber les anteriors.

Si no aprenem el que és bàsic, les "peces" de l'educació aniran caient i cada cop més ràpid, i aquests forats cada cop són més difícils de tapar i causen molèsties.

<<Per ser justs tothom haurà de fer
el mateix examen: siusplau
 pujeu l'arbre.>>

Això no només dificulta, sinó que, en la majoria dels casos, t'acaba convertint en un mal estudiant. D'aquií prové l'origen del fracàs escolar es remunta molt enrrere.

Es dóna molta importància a saber les coses bàsiques i dels 0 als 8 anys a convertir-nos en éssers alfa-numèrics. Però no es tenen en comte aquests forats. Tothom té el seu Tetris personal.

Si aquests forats es tapen a temps, després tot és més fàcil i gratificant. Si un alumne fracassa per això, està en una certa marginació social.

L'article acaba dient que: <<Compte. Estiguem molt atents. Tapar forats es molt senzill... si ho fem abans de que comencin a caure peces i peces a gran velocitat>>.


En la meva opinió, penso que això és molt cert. Molts alumnes han tingut certs problemes d'aprenentatge formats per forats que fa molt temps es van crear, i no s'han tapat mai. Penso també que quan a un alumne li passa això, aquest és tractat de burro, quan potser és un geni, però simplement no té la base per comprendre el que li estan ensenyant.
Per això, molts professors haurien d'esforçar-se en veure que els seus alumnes tenen aquests forats i intentar taparlos. però també l'alumne s'hauria d'espavilar a tapar-los per poder tirar endavant.

1 comentari:

  1. ORT: 'tenir en compte', doble erra no: 'enrere', guionet entre el verb i el pronom feble: tapar-los

    Vist. M'encanta la imatge!

    ResponElimina